מרגי על מצוקת הדיור: "צריך לתת קרקעות חינם לזוגות צעירים"

אייל ראובן No Comments on מרגי על מצוקת הדיור: "צריך לתת קרקעות חינם לזוגות צעירים"

חה"כ יעקב מרגי ב"מהדורת סופהשבוע": "הממשלה קיבלה משק צומח, עם יתרות ועודפים. אין סיבה להתכסות מאחורי מגמות עולמיות ולא לעזור לחלשים. ידענו לייצר ולהזרים כספים למשק. חלק גדול מהפחם והדלקים הוא במיסוי גבוה של המדינה. יש עודף הכנסות אפשר להוריד מכסים"

צילום: פלאש 90
13:46
28.04.24
מערכת האתר No Comments on משיח, עכשיו! הרב שניאור אשכנזי והרב דב הלפרין בסעודת משיח • צפו

התכניות האחרונות

ארכיון תוכניות

פוסטים אחרונים

תגיות

חה"כ יעקב מרגי (ש"ס) שוחח עם איתי גדסי ויענקל'ה פרידמן במהדורת הבוקר-סוף השבוע (חמישי), והתייחס תחילה למשבר הכלכלי. "הממשלה קיבלה משק צומח, עם יתרות ועודפים. אין סיבה להתכסות מאחורי מגמות עולמיות ולא לעזור לחלשים. אנחנו ידענו לייצר קופסאות ולהזרים כספים למשק", אמר מרגי.

לדבריו "חלק גדול מהפחם והדלקים הוא במיסוי גבוה של המדינה. יש עודף הכנסות ולא יקרה כלום אם יורידו את המכסים. משרד האוצר צריך לשבת על ההגה ולכוון. הממשלה הזו לא מנווטת".

מרגי המשיך ותקף: "הם לא מבינים בכלכלה. הם חיסלו את מעמד הביניים והמעמד הנמוך. אנחנו עשינו הכל בעשור האחרון כדי שמצבו של מעמד הביניים ישתפר. הממשלה הזו לא עשתה שום צעד לבלימת ההתייקרות. גם כשנתנו נקודות זיכוי נתנו אותן ממעמד הביניים ומעלה".

לאחר מכן הוא נשאל האם לדעתו ש"ס תשמור על כוחה בבחירות: "אין ספק שש"ס תשחזר את ההישג שלה בבחירות. נכון שיש מגמה של זליגת קולות בשוליים, אבל מהדהדים את זה יותר ממה שזה בפועל. השמאל רוצה את בן גביר חזק".

מרגי הוסיף: "עם כל הזכויות שיש לבן גביר, כל הסבל של החברה הישראלית והחרדית בפרט זה לא בסוגיות שנוגע בהן בן גביר. התמודדנו ביום-יום בשאלות של עליית מחירים, הזהות היהודית, הביטחון האישי של האזרחים. אלה סוגיות שנוגעות לכולם".

לצד זאת, נשאל מרגי האם לדעתו בן גביר ראוי להיות שר? והשיב: "למה זו שאלה בכלל?"

מרגי בחר שלא להשיב איזה תפקיד בממשלה הוא מעוניין למלא לאחר הבחירות: "זה לא עובר לי בראש בכלל כרגע. כולנו חדורה מטרה להביא הצלחה גדולה לש"ס ולגוש הימין. זו המטרה וזה מה שמעסיק אותנו".

בהמשך הריאיון, הוא שב לנושאים הכלכליים והסביר: "מחיר הדלקים בישראל נגזר מהמחיר בעולם והמס, במצב שהעודפים ממיסים גבוהים אין מקום להעלאת מחיר הדלק והחשמל. הממשלה צריכה לספוג את המחיר. יש בכירים באוצר שטובה להם ההתייקרות ורוצים לרפד עוד את הכנסות המדינה".

מרגי הדגיש: "אנחנו בש"ס קיימנו את מה שאמרנו לאורך כל הדרך שנלך עם ביבי. שילמנו מחירים לא קלים ולא פשוטים על זה; נדאג לכל הצרכים של עולם התורה. מעמדו של ילד חרדי לא שונה. זכויות לא מתמחרים".

ביחס למצוקת הדיור, אמר: "יש כמה פרמטרים שיטופלו על ידי ממשלה שלנו. יש מרכיבים שהם מחוללי העליה במחירי הדיור ולא נגעו בהם. הראשון הוא מנהל מקרקעי ישראל, החברה צריכה לקחת את השליטה עליו בחזרה. צריך לתת קרקע בחינם לזוגות צעירים כדי להביא להורדת מחירים".



0 תגובות